Vanliga frågor och svar om bokningen (BokaMera)

Gå till boka.osbyishall.se och välj vilken lokal du vill boka. Ange önskad bokningslängd och klicka sedan på det datum och starttid du vill boka. I nästa steg ser du en sammanfattning av din bokning till höger och till vänster fyller du i dina kontaktuppgifter innan du bekräftar bokningen.

Exempel:
Vill du boka cafeterian den 1 oktober kl. 08:00–10:00, ställer du in längden på 2 timmar och klickar på 08:00 i kalendern.

Boka tid

Om ditt lag/förening har match eller tävling på stora banan tilldelas ni automatiskt tillgång till kiosken. Det krävs ingen separat bokning i kalendern i dessa fall. Bokning behövs endast om ni vill använda kiosken vid andra tider.

Varje lagledare ansvarar för att kvittera ut en nyckel till föreningsloungen. Det ska även finnas en nyckel tillgänglig på respektive förenings kansli. När det gäller kiosken är dörren låst med ett hänglås och den aktuella koden har de kioskansvariga i respektive lag/förening.

Det går tyvärr inte att visa utåt vem det är som har bokat, utan det kan endast admin se. Skicka ett e-postmeddelande till boka@osbyishall.se.

I bokningsbekräftelsen du får via e-post finns en länk till "Mina bokningar". Där kan du logga in för att se en översikt över dina bokningar.
Om du inte har loggat in tidigare, klicka på "Glömt lösenord?" för att skapa ett eget lösenord innan du loggar in.

Du kan enkelt avboka din tid själv. När du bokar får du automatiskt ett konto och kan logga in för att hantera dina bokningar – både avboka och boka nya tider. Om du använder appen har du dessutom möjlighet att omboka din tid direkt, utan att först behöva avboka. Det går också bra att avboka via den avbokningskod som skickas med i din bokningsbekräftelse.

Detta gäller bara din egen kalender (inte BokaMera), så du behöver inte välja att acceptera eller avböja. Det påverkar bara om bokningen visas i din kalender eller inte.

Bekräftelse
(Utseendet kan variera beroende på vilket e-postprogram du använder.)